Doorlopend leren van VO tot HO

Dat is de titel van de nieuwste publicatie van de tien regionale VO-HO netwerken.  De publicatie is gisteren, op donderdag 23 maart 2017, feestelijk overhandigd aan Christianne Mattijssen en Feite Hofman namens de directies VO en HO van het ministerie van OCW en aan de drie onderwijskoepels VO-raad, Vereniging Hogescholen en VSNU.

De netwerken bieden in de regio platforms waarbinnen 12 universiteiten, 22 hogescholen en 361 VO-scholen elkaar treffen. Waarbinnen ook maatschappelijke instellingen en het bedrijfsleven aanschuiven. En, waarbinnen gewerkt wordt vanuit de driehoek: professionele ontwikkeling docenten, vakvernieuwing en aansluiting tussen VO en HO.

De publicatie valt uiteen in een overkoepelend deel en een deel waarin in wordt gezoomd op elk van de tien netwerken. Het biedt een schets van de ontwikkeling van verleden tot heden, de belangrijkste facts and figures en de plannen voor de toekomst. Daarnaast geeft het taal aan goede voorbeelden uit alle netwerken en bevat het tientallen interviews met betrokkenen: docenten, schoolleiders, leerlingen, bedrijven en coördinatoren.